Wie is Rianne

analytisch | pragmatisch | recht door zee

Rianne de Jong is Online Tigers. Niet één tijger, maar een heleboel. Want online is complex en online doe je samen. 


Jagen op een online prooi lijkt eenvoudig: je wilt - om maar een wat te noemen - gewoon meer winst, meer bezoekers of hogere conversie. Go for it!


Maar dan. Om zo'n prooi te pakken te krijgen, zijn analyse van gebruikersstatistieken en interpretatie van bergen cijfers nodig. Waar komen bezoekers vandaan? Wat doen ze op de website? Wanneer gaan ze weg? Elke klik kun je meten, maar hoe moet je die gegevens zien? Percentages, aantallen; al heel snel blijkt zo'n prooi een veelkoppig monster tussen zoveel bomen dat je geen bos meer ziet.


Rianne heeft een brein voor data en vangt daarmee winst, grotere bezoekersaantallen en conversieverhoging in de internet-jungle. Hoe woest en donker het web-woud ook is.


Voor bol.com en HEMA tijgerde Rianne samen met collega's door verkoopgegevens, omzetcijfers en klantstatistieken. Ze co-creëerde op vraagstukken rond supersnelle levering, inzet van augmented realilty en retourzendingen.


Online Tigers jaagt op online kansen. Samen met de opdrachtgever. En indien nodig samen met developers, designers, marketeers en andere internet-roofdieren.