cases

pakkende praktijkvoorbeelden waar Online Tigers haar tanden in gezet heeft

van onderbuikgevoel naar waardevolle inzichten

online strategie onderbouwen met data

Somfy is binnen Noord-Europa in vijf van de zeven landen actief met een webshop. Welke strategie werkt en wat kunnen de e-commerce managers van de verschillende landen van elkaar leren? Met deze vraag klopte Susan Stas, commercieel directeur B2C van Somfy, aan bij Online Tigers.


Somfy is de consumentenpartner voor slim wonen. Van camera’s en alarmen tot rolluiken en screens, van raamdecoratie tot lichtoplossingen. Somfy levert consumenten een breed scala aan smart home oplossingen. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten jouw vernuftige producten weten te vinden als ze nauwelijks weten dat ze bestaan?


Een flinke kluif voor de webshopmanagers die vol passie uitleggen aan klanten hoe Somfy hun leven leuker en makkelijker kan maken. Iedere webshop boekt positief resultaat, maar Susan had onvoldoende inzicht in welke geïnvesteerde euro halveert en welke verdubbelt.


Na een intake sessie heeft Rianne van Online Tigers een eerste Online Performance Analyse gemaakt om antwoord te vinden op deze vragen. Tussentijdse inzichten werden tijdens sparring sessies gedeeld en verrijkt met kennis uit de organisatie. Uiteindelijk is een rapport opgeleverd wat Somfy de handvatten heeft gegeven voor het vormgeven van de online strategie van 2019.

"Rianne is in staat om complexe data plat te slaan tot heldere inzichten en ze is een fijne strategische sparringpartner. Ik heb duidelijke handvatten gekregen om de online strategie van 2019 vorm te geven. Daarnaast wil Rianne ook echt dat de inzichten daadwerkelijk zinvol zijn en vraagt ze zich continu af hoe het mij als klant verder helpt "

Susan Stas 

Commercieel directeur B2C Somfy

kritische blik op 1 miljoen omzet

online marketing analyse voor webshop

Onder de sieradenwebshops is Kayasieraden één van de grote jongens. Met een omzet van ruim 1 miljoen per jaar verblijden ze heel wat vrouwelijk schoon met moeder-dochter sieraden. Al is het assortiment in de loop der jaren flink uitgebreid. Bij Kayasieraden werken dames met passie voor de sieraden die ze verkopen. De leiding ligt bij een echte Leidse die ondernemen met de paplepel ingegoten heeft gekregen.

Met succes wordt samengewerkt met diverse bureaus die Kayasieraden ondersteunen op diverse online marketing gebieden. Keurig worden maandelijks de rapporten toegestuurd met de impact van hetgeen ze hebben gerealiseerd maar de grote vraag bleef wel “zetten we in op de juiste thema’s, werken we aan de beste online marketing strategie”. Met deze vraag kwam directeur Tanja Rakhou bij Online Tigers. Na een intake waarin kennis over het bedrijf werd gedeeld, is Rianne van Online Tigers de cijfers in gedoken. 

Dankzij de Online Performance Analyse was in 1 oogopslag helder waar het goed ging en waar het verbeterpotentieel zit. De analyse bevestigde dat de online marketing bureaus goed werk leveren. Daarnaast bleek dat in het optimaliseren van de customer journey een mooie kans lag. Eens per kwartaal houden Kayasieraden en Online Tigers een sparring sessie over de behaalde resultaten en wordt kritisch gekeken waar nieuwe kansen liggen.

"Ik ervaar de samenwerking als prettig en waardevol. Dankzij de inzichten van Online Tigers weten we precies waar we onze pijlen op moeten richten. De kwartaal sparringsessie doen we sinds 2018 en zet mij op scherp om de juiste koers te blijven varen."

Tanja Rakhou

directeur Kayasieraden

welke taal spreken zij

strategie voor het bereiken van een nieuwe doelgroep

Als financieel dienstverlener in hypotheken en verzekeringen is het niet altijd makkelijk in de overvolle vijver. Continu zijn de harde werkers van Blauw en Florijn op zoek naar manieren om hun prospects te bereiken. En niet zonder succes, jaar na jaar groeit Blauw en Florijn mede dankzij hun passie voor het vak.


Voor een specifieke doelgroep was de vraag hoe ze die het beste konden bereiken. Online Tigers heeft zich over dit vraagstuk gebogen en is met verrassende inzichten gekomen. Deze inzichten zijn het fundament geworden van de nieuwe website die heel gericht target op de specifieke doelgroep.

"Samenwerken met Rianne betekent ontzorgd worden op het vraagstuk wat je hebt. Ze heeft bijzonder goed gevoel voor cijfers en zet net dat stapje extra waardoor wij als opdrachtgever met een heel tevreden gevoel terugkijken op het eindproduct en onze samenwerking. Binnenkort gaan we kijken naar een vervolgtraject.”

Jan van der Horst 

directeur Blauw & Florijn